דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גורי כלבים 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3242 פעמים ]

 

גורי כלבים הם אחד מנפלאות הטבע. אם אתם נמנים על אוהבי הכלבים וודאי חשבתם לא אחת על להביא גור כלבים  הביתה למשפחה כדי שהוא יהפוך עם הזמן לחבר הכי טוב שלכם וכדי שהילדים ישלכם יגדלו עם כלב בבית.לילדים מאוד טוב לגדול עם כלב משום שהם לומדים לקחת אחריות כיוון שהם יודעים שבכלב צריך לטפל, ובוודאי כאשר מדובר בטיפול של גורי כלבים .

גורי כלבים דומים מאוד לילדים קטנים מהבחינה הזו שהם צריכים תשומת לב, אהבה, חברה וגירויים שכליים וגופניים כל הזמן.אחד האתגרים הכי גדולים כשמדברים על גידול גורים הוא חינוך גורים לצרכים. בטבע, האימא הביולוגית דואגת ללמד את הגור לא לעשות את צרכיו במאורה, כאשר הלימוד הזה נעשה באופן הדרגתי. לעומת זאת, כאשר גורי כלבים  מגיעים אליכם בגיל 6-8 שבועות, כיוון שלפני תקופה זו הגורים נמצאים עדיין עם האם הביולוגית. רק לאחר זמן זה הגור נפרד מאימו ואחיו כדי שיוכלו לגדל אותו בבית חם ואוהב. בגיל כה צעיר, ולמעשה עד גיל 3 חודשים אין גורי כלבים  מסוגלים להתאפק ולכן הם יטן לעשות את צרכיהם בכל מקום אלא אם כן תתחמו להם מקום מסוים בבית  שבו מותר לגורים להתפנות. למטרה זו , או לגמילה מעשיית צרכים בבית יש להשיג כלוב טיסה קטן שמותאם לגודלו של הגור כך שיוכל לשהות בו לפרקי זמן קצרים בהתחלה ואח"כ ניתן להגדיל את פרקי זמן אלו. הרעיון שעומד מאחורי כלוב הטיסה הוא מכיוון שאצל גורי כלבים אין נטייה להתפנות במקום המרבץ שלהם, יש לתחום להם מקום מרבץ קטן, או טריטוריה קטנה משלהם ולסגור אותם שם לתקופות קטנות ולהוריד אותם לחצר כל שעה שעתיים בהתחלה ועם הזמן להגדיל את פרקי הזמן שעל הגור להתאפק.יש לקשר את זמן השהייה בכלוב עם זמן נעים ולכן כדאי לתת לגור שלכם משחקי כלבים או חטיף טעים לכלבים על מנת להנעים את השהייה של הגור בכלוב.

בזמן חינוך גורי כלבים לצרכים ייתכנו תקלות ופספוסים ויש להיערך לכך בהתאם ולדעת להגיב לגור ולגעור בו קלות רק אם תפסתם אותו בשעת מעשה. ניתן לומר לו: "לא" או "אסור" או "פוי פיפי" בקול אסרטיבי, לקחת את הגור על הידיים (הוא לעולם לא ייעשה עליכם) ולהוריד אותו לחצר כדי לסיים את המעשה. התגובה באמצע המעשה חשובה מכיוון שלגור יש זיכרון של 30 שניות ואם תעירו לו אחרי זה הוא לא יבין על מה כל המהומה ולא יידע לקשר את ההערה שלכם למעשה שלו.

גורי כלבים נוטים גם ללעוס חפצים כמו רהיטים , נעליים או פרטי לבוש , לשם כך גם כלוב הטיסה יכול לעזור בזמן שאתם לא נמצאים עם הגור או שימוש בספריי נגד חבלות שניתן לרכוש בכל אחת מחנויות לחיות מחמד. חשוב לזכור שאין להשאיר גורי כלבים  לבד בבית, הם זקוקים להשגחה מתמדת ממש כמו ילדים קטנים.

אחד הדברים הכי חשובים הוא שצריך להיערך לכך מבחינת זמן וסבלנות מכיוון שכדי לחנך גורי כלבים  תידרשו להרבה אורך רוח. בנוסף לכך, חשוב גם לשבח את הגור שלכם בכל פעם שהוא מתנהג בהתאם לציפיות שלכם, למשל, אם הגור התפנה בחוץ ולא בבית יש לומר לו פיפי כלב טוב, וניתן גם לצ'פר אותו בחטיף לכלבים ובליטוף. כלבכם יידע להעריך זאת ועד מהרה ועם סבלנות תקבלו כלב מחונך למופת. לכן, חשוב תמיד לחנך גורים בחיזוקים חיוביים ולא דרך ענישה שלילית כלומר, אין לצעוק או להכות את הגור לעולם שכן הוא ילמד לפחד מהבעלים שלו וליצור אצלו בעיות פסיכולוגיות בהמשך. לסיכום, הכי חשוב זה ללמוד לאהוב ולכבד גורי כלבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב